Over ons / SSGH

Even voorstellen: Werkgroep nieuwe initiatieven

Sinds afgelopen september kent Kulturhus de Marke een nieuwe werkgroep: Nieuwe initiatieven. De werkgroep bestaat uit 3 enthousiaste dames: Bertine Vehof, Renate Baas en Debby Kiezenbrink. Zij stellen zich graag aan u voor.

“Vanuit de SSGH is gevraagd of er onderzocht kan worden of Kulturhus de Marke kan verbinden, maar niet enkel op sportgebied. Hoe kun je van een sporthal naar een Kulturhus bewegen, waarbij je ook nog wat toevoegt binnen de gemeenschap. Verbindend zijn, daar gaat het om ‘ vertelt Debby Kiezenbrink. ‘Dat was voor mij een reden om aan te sluiten in deze werkgroep’.

Renate Baas is geboren en getogen in Hengevelde, maar nadat ze stopte met de handbal is ze bijna niet meer in Kulturhus de Marke geweest. ‘Ik zie zoveel mogelijkheden met dit gebouw, je kunt het voor veel verschillende doeleinden gebruiken. Ik vind het zelf vervelend dat ik de auto in moet stappen omdat ik ergens anders een cursus of iets wil volgen. Ik wil dit graag binnen het dorp kunnen doen. Dat zou prima binnen Kulturhus de Marke gefaciliteerd kunnen worden’ vertelt Renate.

Bertine Vehof was in het verleden al betrokken bij verschillende projecten binnen de Marke, voordat ze zich aansloot bij de werkgroep nieuwe initiatieven. ‘Vooral het verbinden van mensen spreekt mij aan: Je wilt graag iets doen voor je gemeenschap en doet daarbij leuke nieuwe contacten op’ vertelt ze. ‘De koffie-inloop op woensdagochtend is een mooi voorbeeld van een van de initiatieven van onze werkgroep en die is een groot succes! Hoe vaak heb je wel niet dat je mensen op straat tegenkomt, wel ‘hallo’ zegt, maar niet echt met elkaar praat? Bij de koffie inloop gebeurd dat wel: Je leert andere mensen kennen, je krijgt nieuwe ideeën en leert buiten je kaders kijken. Dat is erg leuk om te doen’ vertelt Bertine.

De werkgroep nieuwe initiatieven begeleid de mensen die met een goed idee komen, om dit tot uitvoering te brengen: Waarbij zij op de achtergrond de zaken initiëren. Het is de bedoeling dat het initiatief vooral vanuit de gemeenschap komt. En deze initiatieven zijn er, vertelt Renate.
‘De koffie inloop is natuurlijk een mooi voorbeeld, maar in januari starten we ook met  een nieuw project ‘Schuif aan in Kulturhus de Marke’. Dan wordt er in Kulturhus de Marke gekookt voor een groep mensen van 20 personen: We hebben geen specifieke doelgroep: maar gewoon voor wie zin heeft om aan te schuiven: Jong en oud. We zijn druk bezig met de voorbereiding: Dus hou onze website en facebook in de gaten!’

Hebt u een goed idee welke binnen Kulturhus de Marke tot stand kan komen, of wilt u meer weten? Neem contact op met de werkgroep nieuwe initiatieven door een email te sturen naar:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Van links naar rechts: Renate Baas, Debby Kiezenbrink en Bertine Vehof.

Vrijwilliger worden?

Zonder vrijwilligers geen Kulturhus. Meer dan 200 Hengeveldenaren zetten zich in m.b.t. onderstaande zaken:

- Barbezetting / Horeca
- Onderhoud gebouw, installaties en tuin
- Schoonmaak
- Beheer zwefbieb
- Organisatie

Ook vrijwillliger worden? Klik hier of stuur dan een e-mail naar vrijwilliger@kulturhusdemarke.nl

Vrijwilliger worden?

- Barbezetting / Horeca
- Onderhoud gebouw, installaties en tuin
- Schoonmaak
- Beheer zwefbieb
- Organisatie

Lees hier onze privacy policy

Bretelerstraat 16,
7496 PP Hengevelde

info@kulturhusdemarke.nl

Heb je iets laten liggen in het Kulturhus of ben je iets kwijt. Misschien ligt het bij de gevonden voorwerpen. Ook hiervoor kun je met ons contact opnemen via bovenstaand e-mailadres.

Like & Share

oranjenew